donderdag 24 november 2016

De andere Micky

Vorige week heb ik jullie al mee terug in de tijd genomen en heb ik het levensverhaal van Bas verteld, nu moet ik vertellen dat ik dus niet de eerste Micky ben die in dit huis gewoond heeft, ik ga jullie nu vertellen over de "oude" Micky".

In de zomer van 2002 wilde "mijn mens" boodschappen doen in Raalte aangezien ze geen auto heeft gaat ze altijd op de fiets toen ze de megadrukke N35 over wilde steken zag ze een piepkleine grijs met witte kitten midden op de weg lopen de auto's vlogen om zijn oren, het was dan ook een wonder dat hij niet overreden werd, Ze kon het niet over haar hart verkrijgen dit kleine frummeltje dood te laten rijden en pikte hem op en stopte hem in de fietstas draaide om en ging weer naar huis....
Ruim 6 jaar was oude Micky een echte huiskat, hij was echt de baas in huis en als er een paar hondjes ruzie hadden dan kwam hij naar de woonkamer en keek even wie er ruzie hadden en sloeg vervolgens beide hondjes aan de oren zodat de ruzie beƫindigd was en dan draaide hij zich om en ging weer naar de slaapkamer waar hij lekker op bed lag te luieren
Stelen kon hij als de beste, een kipfilet die in het water lag wat kookte voor de puppies was nooit veilig, die werd gewoon uit het kokende water gevist en meegenomen om op te eten, zelfs een kerst maal heeft hij weten te verpesten door een rollade uit de pan te jatten en voor de helft op te eten...
ondanks dat hij soms best wild speelde met de volwassen honden was hij voor puppies altijd lief 

Tot "oude Micky" op een dag wist te ontsnappen en de vrijheid geroken had, sinds die tijd was hij met geen mogelijkheid meer binnen te houden.
Helaas heeft zijn drang naar avontuur hem ook vele levens gekost, ze hebben mij verteld dat hij onder andere een keer vergiftigd is geweest, ook heeft hij een aanrijding met een auto gehad en hij is een keer uit het slaapkamerraam gesprongen waarbij hij een vuilniscontainer over het hoofd gezien heeft en daar met zijn rug op terecht kwam, wat hem een beschadigde ruggenwervel heeft opgeleverd hij kon dan ook niet heel goed meer lopen met zijn achterpoten, maar al deze dingen weerhielden hem niet naar buiten te willen en te gaan...
Meestal lag hij in de tuin van de buren te luieren of onder zijn eigen struik in de voortuin
begin mei 2016 kwam Micky op een dag plotseling niet meer thuis na zijn nachtelijke uitstapje en werd hij op alle mogelijke pagina's aangemeld als vermist, nergens kwamen tips op, nergens was hij gezien tot na een tijdje "mijn mens" zich herinnerde dat de overbuurman van nummer 1 Micky enkele dagen voor zijn verdwijning gedreigd had iets aan te doen als Micky weer buiten liep,
er ging een paar maanden overheen toen een andere buurman belde met de vraag of mijn mens een kitten wilde want er zat er eentje in zijn tuin te mauwen, "nee" zei mijn mens "je broer maakt ze mij toch dood!" waarop de broer van buurman op nummer 1 met stomheid geslagen was, enkele dagen later liep de bewuste buurman op straat en sprak mijn mens aan met de woorden:"ik hoor dat je mij beschuldigd van het doodmaken van je kat?" waarop mijn mens zei:" ja dat klopt, of wilde je beweren dat het niet zo is?" waarop hij stotterend zei dat Micky vooraan aan de weg gelegen zou hebben waarvan mijn mens 100% zeker is dat dit gelogen was, maar ze dus nu wel weet waar Micky zo plotseling gebleven was...


mijn mensen waren kapot van verdriet en hoewel ze eerst zeiden nooit meer een kat te willen, misten ze al die tijd dat Micky vermist was, toch de aanwezigheid van een kat wel enorm en werd er al zachtjes gezegd dat als ze ooit weer een kat zou willen ze een aparte kat wilde een raskat of in ieder geval geen boeren huis, tuin en keuken kat....

"oude Micky" is bijna 14 jaar oud geworden....

tot zover de levens van mijn voorgangers, helaas is ook dit een nogal trieste blog geworden maar de volgende keer vertel ik over mijn leven en aangezien ik nog een jonkie ben zullend dat vast vrolijke verhalen worden...

liefs Micky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten